Haaaa ,for now saya nk share tentang Kesan Minum Air Sejuk .Saja tadi godek godek Google ,then nmpak topic pasal Air sejuk nie ,1stly ,kita kena tau ,kenapa ia merbahaya ?patutkah kita minum ?alaaaaa ,kalau korg da baca artikel saya ni ,nk or taknak ,mesti minum gak .alasannye sbb haus ,letih laa ,air sejuk hilang dahaga .Actually tak pun ,air suam yg hilangkan dahaga tau .
Eh ,btw kita terus ke topic asal k .




MUDAH KENA SERANGAN JANTUNG .

Wew ,jgn tgk sgt gamba atas tu ,ignore kan je .Kenapa saya katakan minum air sejuk ini mudah kena serangan jantung ?Okay kita lihat contohnya selepas makan ,konpem air sejuk kan ,haaa ,Air sejuk tersebut laa akan mmbekukan minyak pada makanana yg kita itu lantas ini menyebabkan proses penghadaman kita menjadi lambat serta mnyebabkan byk lemak mendap atau tidak dapat dicerna .Lama lama minyak tu bertukar pada lemak dan ia berpotensi menjadi KANSER .


Bagaimana hendak tahu itu adalaha serangan jantung ?

Biasanya apabila seseorang mengalami serangan strok, orang itu akan merasa sakit-sakit di bahagian tangan kiri. Disamping itu simtom-simtom lain seperti kerap berpeluh, rasa-rasa nak muntah dan rasa kelainan di bahagian tengkuk.

60% daripada mangsa yang mengalami strok ketika tidur tidak akan bangun(mati).





Penyelesaiannya ?



AIR SUAM ! haaa ,kena bykkan minum air suam terutama selepas makan ,minum air sejuk tu berpada pada lah ,kalau agak2 sekeliling tu panas ,boleh la minum .Lagipun minum air suam nie sihat tau sbb kita akan rasa lega selepas minum ^_^

p/s : Cuba separuhkan air tu ,letak 3/4 air panas dan 1/4 air sejuk ,campurkan dan minum ,konpem lega .Try laa .

Copyright © .abangBOBOK. Template Design by RzaaL 1306