Utk sekrang setelah sekian lama tak update blog ,saya ada satu topik yg boleh kita bincangkan dan saya harap anda pembaca semua dapat mengutarakan pendapat ttg Betulkah Designer Web haru pandai Coding ?.Artikel yang saya dapat di Juru Grafis mmbuatkan saya nak post pendapat saya pulak ,bagaimana anda ?sebelum tu ,lihat pendapat saya pulak .

Wajib ?Harus ?Mesti ?



Bagi saya tak HARUS ! sebab yang kita perlukan hanya ialah cuma pandai baca code tersebut WALAUPUN TAK RETI MENG-CODING .Lagipun tak semestinya kita tak pandai CODING kita tak boleh membangunkan WEB kita sndiri kan ?saya pun tak reti buat CODING ,tapi apa yg saya buat ?saya cuba belajar dari pakar pakar HTML ,CSS dan lain lain .saya ubah ubah karya mereka .Anda pun boleh buat ,Tapi pastikan MINTA KEBENARAN TUANNYA dan dari situ saya tau sedikit demi sedikit tentang coding nie .

Memang susah nk menghasilkan coding ikut citarasa masing masing lagi lagi orang yang tiada asas coding macam saya ni .Tetapi yang paling penting saya paham akan coding itu apa ,dan cara bagaimana menggunakannya tanpa ragu ragu ^_^ .


Kemahuan



haaa ,Kemahuan mesti ada utk mendesign sesuatu web walaupun anda tidak pandai CODING.kalau takde kemahuan takkan jadi kan ?walaupun susah paksa jugak cari kalau hati tu da nak sgt .Rajinkan diri tu jalan jalan di GOOGLE .Jangan asyik tanya pada yg pakar ,Mereka pun ada kerja masing masing yang hendak diselesaikan .



Kesimpulannya sebagai designer web haruslah faham CODING walaupun tidak reti MENG-CODING .Tapi lagi bagus kalau kita boleh buat coding ,baru rasa puas hati dengan hasil kita nnti Dan disitu kita tahu sampai mana kemampuan kita itu .Dan paling penting jangan ambil hak milik orang ,curi karya orang .Minta pada tuannya dan menggunakannya dengan baik .


Haaaa ,jum laaa awak awak semua bagi pendapat tentang artikel ini ,dan post laa artikel nie di blog anda kalau anda mahu tetapi pastikan anda tulis dimana sumber dimana anda dapat .Sekian

Copyright © .abangBOBOK. Template Design by RzaaL 1306